Nyt: Alderstjek ved køb af alkohol online
Er du 18 år

Er du 18 år

Er du 18 år

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

AcourA Vin ApS
CVR-nr. 43358316

Adresse Fuglsang allé 180, 7000 Fredericia

Vinlager nymindegab
Adresse Vesterhavsvej 326 st. th. Nymindegab, 6830 Nørre Nebel

Mailadresse Acoura@acoura.dk
Telefonnummer 40419483

Bestilling

Varer kan bestilles pr. mail eller via web-shoppen.

Da vi sælger varer med alkohol, bedes du bekræfte at du er 18 år, når du bestiller varer pr. mail. 

Betaling

Betaling kan ske ved bankoverførsel og kreditkort.

Reg. nr. 7030 konto 2127645 - Sydbank.

Ved bankoverførsel angiv venligst ordrenummeret.

 
Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.  

Fragt / Afhentning af bestilte varer

Ved bestilling med fragt, tilstræber vi at afsende vinden 1 til 2 hverdage efter bestillingen. 

Gratis fragt ved køb over kr. 799. Pris for fragt i øvrigt fra kr. 89.

Hos AcourA Vin har du mulighed for at afhente dine varer på vores adresse i Nymindegab, eller få varen tilsendt med Danske Fragtmænd til en dansk privat adresse – eller en alternativ adresse. Levering foregår mellem kl. 7 og 18 på hverdage.

Hvis der ikke er personer til at modtage på adressen (Eller pakken må stilles), går pakken til nærmeste fragtcentral og der kommer ekstra gebyr for at få vinen leveret igen.

Note til fragtmanden kan laves under bestilling i forhold til placering af pakken. I disse tilfælde leveres pakken uden kvittering og på eget ansvar.

Vin fremsendes kun i Danmark, undtagen Grønland og Færøerne.

*Levering til ikke brofaste øer vil blive opkrævet et leveringsgebyr – kontakt os for en aftale om dette på acoura@acoura.dk.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til acoura@acoura.dk .
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

 
Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:


Vesterhavsvej 326 st.th, Nymindegab, 6830 Nørre Nebel

Returvarer sendes efter aftal emed AcourA Vin 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen, med trakking kode til os.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Varen sendes til:

Vesterhavsvej 326 st.th, Nymindegab, 6830 Nørre Nebel
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen, med trakking kode til os
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  

Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  
 
Personoplysningerne registreres hos AcourA Vin ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Den dataansvarlige på www.acoura.dk er AcourA Vin ApS.  

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: acoura@acoura.dk 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Anne Schmidt Andersen på acoura@acoura.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 1. december 2023

Privatlivspolitik Cookiepolitik